Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

EGZAMIN, TEST gimnazjalny 2014: matematyka [ARKUSZE, wkrótce ODPOWIEDZI]

red.
Egzamin gimnazjalny 2014. Zobacz arkusze z matematyki dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Egzamin gimnazjalny 2014. Zobacz arkusze z matematyki dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Egzamin gimnazjalny 2014. W czwartek uczniowie pisali test z części matematyczno-przyrodniczej. To już drugi dzień egzaminacyjnych zmagań. Zobacz arkusze z matematyki dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.

Egzamin gimnazjalny 2014

Egzamin gimnazjalny 2014: matematyka [ODPOWIEDZI wkrótce, sprawdź ARKUSZE]

EGZAMIN GIMNAZJALNY. Matematyka i część przyrodnicza 2014. Co było na teście? [ARKUSZE ODPOWIEDZI]

Egzamin gimnazjalny 2014: Matematyka, Przedmioty przyrodnicze [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

EGZAMIN, TEST gimnazjalny 2014: matematyka [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Prace gimnazjalistów zostaną sprawdzone przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Uczniowie otrzymają zaświadczenia w dniu zakończenia roku szkolnego (27 czerwca) wraz ze świadectwem szkolnym.

Test z pytaniami z zakresu przedmiotów przyrodniczych - biologii, chemii, fizyki i geografii był według gimnazjalistów dość trudny. Oto niektóre z zadań, z którymi musieli zmierzyć się uczniowie.

EGZAMIN, TEST gimnazjalny 2014: matematyka [ARKUSZE, wkrótce ODPOWIEDZI]

Na egzaminie z przyrody gimnazjaliści musieli m.in. odpowiedzieć na pytania sformułowane na postawie zamieszczonego wykresu zanieczyszczeń Bałtyku, określić jaki jest dzień roku kierując się rysunkiem kuli ziemskiej, wskazać pasmo górskie, leżące na południku oraz określić jak etylen wpływa na dojrzewanie warzyw i owoców.

EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014. Matematyka i część przyrodnicza: co było na teście?

Pojawiły się też zaskakujące pytania, np. czego nie da się odczytać z zamieszczonego układu okresowego pierwiastków i dlaczego motyl jest owadem. Wśród zadań były także m.in. pytanie o cechy charakterystyczne Gór Świętokrzyskich i Wyżyny Krakowsko - Częstochowskiej oraz określenie grupy krwi matki i ojca na podstawie podanych cech dziedzicznych rodziców.

Egzamin składał się z zadań z zakresu matematyki oraz zadań z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. Zadania z matematyki mają formę zamkniętą lub otwartą. Po zmianach wprowadzonych w strukturze egzaminu mniej będzie zadań sprawdzających znajomość algorytmów i umiejętność posługiwania się nimi, więcej natomiast zadań sprawdzających rozumienie pojęć matematycznych oraz umiejętności dobierania własnych strategii matematycznych. Zadania z zakresu przedmiotów przyrodniczych mogą sprawdzać np.: znajomość faktów, symboli, terminów, wzorów oraz umiejętności prostych np.: wyszukiwania informacji, rozpoznawania typów obiektów, zjawisk i procesów. Zadania z przedmiotów przyrodniczych maja formę wyłącznie zamkniętą.

Prace uczniów zostaną zakodowane; sprawdzać je będą egzaminatorzy z okręgowych komisji egzaminacyjnych. Wyniki egzaminu uczniowie poznają w czerwcu.

Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum. Jeśli uczeń z powodu choroby lub ważnych wypadków losowych nie może przystąpić do egzaminu w środę, czwartek i piątek, to będzie go pisać w drugim terminie - 2, 3 i 5 czerwca. Uczeń przyłapany na ściąganiu podczas egzaminu musi przystąpić do niego jeszcze raz.

Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum.

Powtórka egzaminu gimnazjalnego, w celu poprawy wyniku, nie jest możliwa. Wynik egzaminu z części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego na poziomie podstawowym będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej.

Egzamin gimnazjalny 2014

Jeśli uczeń przystąpi do egzaminu i napisze go słabo, a równocześnie uzyska oceny pozytywne na świadectwie na zakończenie III klasy, to i tak ukończy gimnazjum. Powtórka egzaminu gimnazjalnego, w celu poprawy wyniku, nie jest możliwa.

Wynik egzaminu z części humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej oraz z języka obcego na poziomie podstawowym będzie miał wpływ na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadgimnazjalnej.

Uczeń gimnazjum może ubiegać się o przyjęcie do trzech szkół ponadgimnazjalnych jednocześnie. O przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalnej decydują: liczba punktów uzyskanych przez kandydata za oceny na świadectwie z wybranych przedmiotów i za inne osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum oraz liczba punktów za wyniki egzaminu gimnazjalnego. W szkołach lub klasach dwujęzycznych może być dodatkowo przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych.

od 12 latprzemoc
Wideo

Akcja cyberpolicji z Gdańska: podejrzani oszukali 300 osób

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na malopolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto