Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zakopane. Zrobili rewelacyjny film promujący miasto

Łukasz Bobek
W filmi wykorzystane zostały ujęcia zrobione przez himalaistę Andrzeja Bargiela
W filmi wykorzystane zostały ujęcia zrobione przez himalaistę Andrzeja Bargiela Made in Zakopane
Trzech zakopiańczyków zmontowało rewelacyjny film promujący Zakopane. Pokazują w nim miasto przygody i zabawy. To klip, którego Zakopane nie mogło się doczekać od lat. Chociaż gmina ma dużo większe możliwości finansowe niż zwyczajni ludzie.

Nie ma tam Krupówek

W ciągu kilku dni na portalu Youtube film obejrzała rekordowa liczba ponad 100 tys. internautów. W nowym klipie nie ma jednak klasycznych obrazków z Krupówek, karczm ani straganów z pamiątkami.

Są za to: wschód słońca w Dolinie Chochołowskiej pełnej krokusów i kolejka na Kasprowy Wierch w zjawiskowej scenerii chmur przelewających się przez grań.

Są też zakopiańczycy z pasją - np. rzeźbiarz Jan Krzysztof junior, Trebunie Tutki z Twinkle Brothers, piosenkarka Agnieszka Przekupień, rekordzista w szybkich zjazdach narciarskich Jędrzej Dobrowolski i himalaista Andrzej Bargiel. Ponadto film prezentuje imprezy: Jazz Camping Kalatówki, Spotkania z Filmem Górskim, zawody rowerowe Joy Ride oraz Puchar Świata w skokach narciarskich i wiele innych.

Każdej osobie i imprezie poświęcone są krótkie, dynamiczne scenki. Całość trwa 1 minutę i 46 sekund.

To dzieło młodych

Film nosi tytuł „My passion. Made in Zakopane” i jest dziełem trzech członków Lokalnej Organizacji Turystycznej „Made in Zakopane”. Powstawał około czterech miesięcy, a stworzyli go Tymoteusz Mróz wraz z bratem Mateuszem i kolegą Janem Jarosiewiczem.

Jest zrobiony na bazie już gotowych scen znalezionych głównie w internecie. Po wybraniu tych najlepszych twórcy filmu zwracali się do poszczególnych właścicieli praw autorskich o zgodę na wykorzystanie ujęć do swojej niekomercyjnej produkcji.

- Na szczęście żadna z osób nie odmówiła - cieszy się Tymoteusz Mróz ze stowarzyszenia „Made in Zakopane”. - Tym filmem udowadniamy, że można coś w tym mieście nie tylko wymyślić, ale i zrobić - mówi. A koszty? Tych okazuje się, nie było. Członkowie „Made in Zakopane” poświęcili po prostu swój czas, by zmontować materiały z internetu.

Co na to miasto?

Młodzi zakopiańczycy zrobili to, czego nie udało się przez ostatnie lata urzędnikom.

- W naszych filmach koncentrujemy się na promocji poszczególnych imprez jakie organizujemy, np. na wystawie Rubensa w Zakopanem - mówi Andrzej Kawecki, dyrektor Biura Promocji Zakopanego. - Widziałem film „My passion”. Jest świetny.

Miasto zamierza wykorzystać na swoich stronach inter- netowych klip „My passion”.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zakopane.naszemiasto.pl Nasze Miasto