Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa zakopianki. Drogowcy wprowadzili zmianę organizacji ruchu w Rdzawce [ZDJĘCIA]

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Zmiana organizacji ruchu na drodze krajowej prowadzącej pod Tatry. Od wtorku 9 listopada kierowcy pojadą nową drogą w rejonie Rdzawki. Zmiana związana jest z budowaną estakadą na nowej zakopiance z Rdzawki do Nowego Targu.

FLESZ - Wyższe stopy procentowe, co to oznacza?

od 16 lat

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ruch zostaje przełożony z istniejącej drogi krajowej nr 47 w Rdzawce na nowo wybudowaną drogę. Po nowej drodze, która w przyszłości będzie drogą dojazdową, kierowcy przejadą 900 m, po czym powrócą na istniejącą DK47. Ta zmiana organizacji ruchu spowodowana jest budową estakady i będzie obowiązywała do końca realizacji inwestycji.

- Na budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ zaawansowanie prac wynosi 40 proc. W ramach robót drogowych wykonywane są wykopy w gruncie skalistym w Rdzawce, Klikuszowej i Lasku. Nasyp drogowy pod konstrukcję nawierzchni powstaje w Rdzawce, Klikuszowej, Sieniawie, Lasku i Nowym Targu. W Nowym Targu (w km 17+075 – 18+080) wymieniany jest też grunt słabonośny - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

W ramach robót mostowych wykonywane są m.in. zbrojenie i betonowanie przyczółków (skrajnych podpór) na dwóch mostach w Klikuszowej: betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie głowicy słupa oraz muru oporowego na wiadukcie drogowym w Rdzawce czy zbrojenie rygla słupa, odwodnienie oraz zasypka skrajnej podpory na wiadukcie drogowym w okolicy przejazdu kolejowego w Nowym Targu. Prace zbrojarskie i betonowanie trwają aktualnie na 22 obiektach mostowych.

Docelowo powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50 m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstanie w Nowym Targu będzie miał 850 m długości, drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe, kończącym go będzie wynosiła 190 metrów.

Koszt inwestycji wyniesie ponad 880 mln 100 tys. zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa. Zakończenie budowy planowane jest po koniec 2023 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa zakopianki. Drogowcy wprowadzili zmianę organizacji ruchu w Rdzawce [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Wróć na nowytarg.naszemiasto.pl Nasze Miasto