Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy budowa ekspresowej zakopianki znów zaliczy poślizg? Krakowskie GDDKiA uspokaja, że nie ma takich sygnałów

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Kierowcy z utęsknieniem czekający na koniec budowy nowej zakopianki kilka dni temu musieli mocno przecierać oczy ze zdumienia. W opublikowanej przez centralę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad liście dróg, które zostaną oddane do użytku w nowym 2021 roku nie były wskazane żadne odcinki S7 na południe od Krakowa. A przecież drogowcy od dawna zapowiadali, że w tym roku pojedziemy już każdym z dwóch pasów S7 na opóźnionym odcinku Lubień - Naprawa oraz tunelem pod masywem Lubonia Małego. Czy to oznacza, że ukończenie zakopianki znów odwlecze się w czasie?

Artykuł w którym GDDKiA chwali się drogami, jakie zostaną ukończone w 2021 roku, pojawił się na stronie dyrekcji na krótko przed Sylwestrem. 29 grudnia GDDKiA poinformowała, że w ciągu nadchodzących 12 miesięcy kierowcy dostaną do dyspozycji 385 km nowych dróg w tym:

  • 39,6 km autostrady A1 w centrum Polski
  • 308,2 km dróg ekspresowych
  • 37,7 km pozostałych dróg krajowych

I choć jeśli chodzi o drogi ekspresowe poszczególne odcinki zostaną oddane niemal w całej Polsce, to na liście trudno szukać odcinka S7 na południe od Krakowa, czyli ekspresowego fragmentu popularnej zakopianki.

- To bardzo dziwne - kręci głową Bartłomiej Makowski, kierowca z Zakopanego. - Przecież budowa ekspresówki S7 z Lubnia do Rabki trwa już od 4 lat i w większości powinna być gotowa już jakiś czas temu. Jak wszyscy pamiętamy, różne problemy wykonawców spowodowały, że później niż początkowo myślano o dostępnych odcinkachi Naprawa - Skomielna (2 kilometrowy tunel) oraz Naprawa - Lubień. Tu w grudniu 2019 roku my kierowcy dostaliśmy do użytku tylko jedną jezdnię.

Jak dodaje mężczyzna oba te odcinki, zgodnie z jeszcze niedawnymi zapowiedziami, miały być przejezdne w całości w 4 kwartale obecnego już - 2021 roku.

- Teraz, gdy nie ma ich na liście opublikowanej przez GDDKiA, to martwię się, że w ten sposób próbuje nam się dać do zrozumienia, że te odcinki czeka kolejna obsuwa - zastanawia się kierowca.

Okazuje się jednak, że tak nie będzie. Jak wyjaśnia Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału GDDKiA jej koledzy z Warszawy przy tworzeniu artykułu musieli bowiem o zakopiance (fragment S7) zapomnieć.

- Na odcinku S7 Lubień - Naprawa faktycznie trzeba dokończyć jezdnię prawą - przypomina Mikrut. - Dotychczasowy wykonawca nie wywiązał się ze swoich zadań i zerwaliśmy z nim umowę. Dopiero kilka dni temu, bo 22 grudnia 2020 r. podpisaliśmy umowę na kontynuację budowy drogi ekspresowej z firmą STRABAG Infrastruktura Południe. Inwestycja ukończona zostanie w 2021 r., w ciągu 8 miesięcy licząc od zakończenia okresu zimowego (który wyznaczono na 15 marca - przyp. red.).

Jak wyjaśnia pani rzecznik cały czas kontynuowana jest budowa odcinka Naprawa - Skomielna Biała. To odcinek tunelowy. Trwają prace przy budowie obudowy docelowej wewnątrz obydwu nitek, wykonywane są nisze sygnalizacyjno - alarmowe i hydrantowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy nitkami tunelu. Powstają budynki wentylatorni przed portalami, a także wiadukt i nasyp przed portalem północnym.

- Zakończenie budowy tunelu planowane jest na przełomie 2021 i 2022 r. Tu nic się nie zmieniło - kończy Iwona Mikrut i tym samym uspokaja kierowców.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zakopane.naszemiasto.pl Nasze Miasto